مثلث برمودا
نوشته شده توسط : سجاد زمانپور

مثلث برمودا

واژه مثلث برمودا اولین بار در سال ۱۹۶۴ توسط وینسنت گادیس استفاده شد. او در مقاله‌ای با همین نام برای اولین بار از مفقود شدن تعداد زیادی هواپیما و کشتی در مثلث برمودا خبر داد. پیش از او، جورج.اکس.سندز هم در سال ۱۹۵۲ به این اتفاقات عجیب اشاره کرده بود. در سال ۱۹۶۹ جان والاس اسپنسر کتابی با نام برزخ گمشده در مورد مثلث برمودا نوشت و کمی بعد از آن، مثلث شیطان، دیگر نام شناخته شده در جهان به شمار می‌رفت. اولین بار افسانه برمودا در نوشته‌های کریستف کلمب - کاشف نامی - مطرح شده است. از روزی که کلمب به عنوان اولین انسان از دنیای قدیم در این منطقه پا گذاشته است، تاکنون اتفاقات ناگوار و مشکوکی در این منطقه پیش آمده به خصوص در یکصد سال گذشته که با عبور هواپیماها از این منطقه، ترافیک آن سنگین‌تر هم شده است. در همین دوره تا به حال یک هزار نفر جان خود را در برمودا از دست داده‌اند.اما در اینجا مسئله‌ای که مهمتر از مرگ انسان‌ها مطرح است اینکه؛ این افراد چگونه کشته شده‌اند؟

موقعیت جغرافیایی
مثلث برمودا در شرق فلوریدای آمریکا در اقیانوس اطلس قرار دارد مثلث، واژه مناسبی برای این منطقه نیست چون در واقع این منطقه یک بیضی (یا شاید دایره‌ای بزرگ) است. راس آن نزدیک برمودا و قسمت انحنای آن از سمت پایین فلوریدا گسترش یافته و از پورتوریکو گذشته، به طرف جنوب و شرق منحرف شده و از میان دریای سارگاسو عبور کرده و دوباره به طرف برمودا برگشته است. گفته می‌شود طول جغرافیایی کرانه غربی برمودا ۸۰ درجه است و روی خطی که شمال حقیقی و شمال مغناطیسی در آن روی هم منطبق هستند، قرار دارد. در این نقطه هیچ انحرافی در عقربه قطب‌نما محاسبه نمی‌شود اما نظر دیگری در این مورد وجود دارد که می‌گوید کرانه غربی برمودا ۶ درجه با مرکز تلاقی شمال حقیقی و مغناطیسی اختلاف درجه دارد. به هر حال ابهامات در مورد این مثلث شیطانی بسیار زیاد است.

500 × 337 - endfun.ir

مشاهدات و گزارشات از منطقه وحشت
همه روزه هواپیماهای متعددی بر فراز مثلث برمودا پرواز می‌کنند. کشتی‌های بزرگ و کوچک در آب‌های آن درحال تردد هستند و افراد زیادی برای بازدید به این منطقه مسافرت می‌کنند بدون آنکه اتفاقی بیفتد. از طرف دیگر در دریاها و اقیانوس‌ها در سراسر دنیا، کشتی‌ها و هواپیماهای زیادی مفقود شده و می‌شوند. پس چرا فقط مثلث برمودا از بقیه مناطق، تفکیک شده است. علت این است که اولا هیچ امیدی برای یافتن حتی اثر و نشانه‌ای وجود ندارد ثانیا در هیچ منطقه دیگری چنین ناپدید شدن‌های بی‌دلیل، بی‌شمار و نامعلوم روی نداده و به این خوبی ثبت نشده است.در بیشتر اتفاقات مثلث برمودا، اکثر هواپیماها در حالی ناپدید شده‌اند که تماس رادیویی خود را با ایستگاه‌های مبدا و مقصدشان تا آخرین لحظه حفظ کرده‌اند یا برخی دیگر در لحظات آخر پیام‌های غیرعادی مخابره کرده‌اند که حاکی از عدم کنترل آنان بر روی دستگاه و ابزارها بوده است و با چرخش عقربه‌های قطب‌نما به دور خود و تغییر رنگ آسمان اطراف به زردی و مه‌آلودی، آن هم در روز صاف و آفتابی و یا تغییراتی غیرعادی در آب‌ها که تا لحظاتی قبل آرام بوده‌اند بدون بیان هیچ دلیل روشنی از چگونگی این وقایعاین پیام‌ها رفته‌رفته ضعیف‌تر و غیرقابل تشخیص‌تر شده و یا سریعا قطع شده‌اند. دقیقا مثل این‌که چیزی ارتباط رادیویی را قطع کرده باشد.

حقیقت برمودا
دلایل منطقی و غیرمنطقی زیادی برای توجیه پدیده‌های غیرطبیعی مثلث برمودا ارائه شده است که به بعضی از آنها اشاره خواهد شد.

آب و هوای استوایی
این منطقه از لحاظ اقلیمی، یکی از بحرانی ترین مناطق اقیانوسی دنیا به شمار می‌رود. همان طور که گفته شد، ممکن است در عرض چند دقیقه، توفانی عظیم در آن پدید بیاید؛ توفانی که می‌تواند هر هواپیما یا شناوری را در چند لحظه نابود کند. جالب است بدانید اکثر این توفان‌ها حتی توسط ماهواره‌ها هم شناسایی نمی‌شوند.

دریانوردان آماتور
طبق آمارها از این منطقه بیش از هر جای دیگری درخواست کمک می‌شود (حدود ی هزار مورد در سال یا به عبارتی بیش از یی مورد در روز). اکثر این درخواست‌ها از سوی ملوانان آماتور و غیرحرفه‌ای است که با داشتن ذهنیت منفی از برمودا، هر پدیده‌ای را در این منطقه، پدیده‌ای ماورای زمینی می‌دانند.

زلزله‌های زیرزمینی
هرچند تا به حال هیچ پدیده زمینی در این منطقه رسما ثبت و گزارش نشده است، دانشمندان زلزله‌های زیادی را در کف اقیانوس در منطقه مثلث برمودا کشف کرده‌اند. این زلزله‌ها می‌توانند در مناطق کم عمق‌تر باعث پدیده‌های مخربی همچون سونامی شرق آسیا شوند.

جریان آب خلیج
این جریان اقیانوسی بسیار پرقدرت است و حتی گزارش شده که سرعت آن در برخی مناطق به پنج مایل بر ساعت هم می‌رسد.
این جریان برای اینکه قایق‌ها را چندصد مایل به این طرف و آن طرف بکشاند، کافیست؛ خصوصا اگر خدمه کشتی برای مقابله با این جریان آمادگی قبلی نداشته باشند. این جریان در ترکیب با مغناطیس غیرمعمولی منطقه می‌تواند باعث هر پدیده پیش‌بینی نشده‌ای باشد.

تئوری حباب‌های گازی
نظریه حباب‌های گازی نظریه‌ای عجیب، اما منطقی به نظر می‌رسد که از سوی برخی دانشمندان مطرح می‌شود. این دسته از دانشمندان بر وجود میزان بسیار زیادی هیدرات گازی در این منطقه اعتقاد دارند که این گازها باعث ایجاد چگالی زیادی در آب می‌شود و همین امر می‌تواند باعث بروز پیامدهای ناگواری شود.علاوه بر این نظریه‌های علمی، نظریات غیرمعقول و ماورایی زیادی هم در مورد اتفاقات برمودا ارائه شده است که بیشتر از سوی انسان‌های خرافاتی عنوان و پذیرفته می‌شوند.برخی معتقدند موجوداتی فرا زمینی این منطقه را برای انتخاب نمونه‌های آزمایشگاهی خود که انسان‌ها باشند، انتخاب کرده‌اند و هرچند وقت یک بار یک یا چند نمونه را با خود به فضای ماورای زمین می‌برند. با این حال حتی همین انسان‌ها هیچ گزارشی از دیده شدن بشقاب پرنده‌ها منتشر نکرده‌اند.برخی دیگر می‌گویند مثلث برمودا محلی است که شهر گمشده آتلانتیس در آن قرار دارد، البته این نظریه هم در حد همان موجودات فضایی است و نمی‌توان آن را باورپذیر دانست. در این مورد نظریات دیگری هم وجود دارد که همگی از نظر علمی غیرقابل توضیح هستند.
به هر حال تا روزی که علم انسان دانش محور، اسرار این مثلث شیطانی را حل نکند، ایده‌های غیرعلمی ادامه خواهد داشت





:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 18 / 9 / 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: